Поради психолога для батьків п'ятикласників

-Допомагайте школяреві у навчанні,особливо у виконанні домашніх завдань

-Розвивайте пізнавальну сферу дитини(увагу,мислення,пам'ять),грайте з нею в ігри на розвиток спостережливості,розв'язуйте кросворди,шаради головоломки

-Не порівнюйте дитину з іншими дітьми,особливо якщо вона в чомусь є менш успішною,ніж інші діти

-Підвищуйте самооцінку дитини,частіше хваліть ії, але так ,щоб вона знала ,за що

-Обов'язково дотримуйтесь режиму дня. Потрібно пристосувати режим дня так, щоб він позитивно впливав і на режим харчування,сон,прогулянки, і на виконання домашніх завдань,тощо

-Не ставте до дитини завищених вимог,намагайтеся робити їй якнайменше зауважень,використовуйте покарання лише в крайніх випадках

-Цікавтеся шкільними справами,обговорюйте складні ситуації,разом шукайте вихід із конфліктів

-Внутрішній світ дитини ще нестабільний,тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду,а також ослабляти контроль за навчальною діяльністю зразу.підліток дуже вразливий і легко піддається як позитивному впливу,так і негативному

-Будьте для дитини прикладом для наслідування

-Підтримуйте адекватну самооцінку,формуйте реальні уявлення про свої здібності та можливості

Рекомендації психолога для батьків майбутніх першокласників

*Підтримайте в дитині його прагнення стати школярем, ваша щира зацікавленість в його шкільних справах і турботах, серйозне відношення до його перших досягнень і можливих труднощів допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового становища.

*Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими вона зустрінеться в школі. Поясніть їх необхідність.

*Ваша дитина прийде в школу, щоб вчитися, у неї може щось не відразу виходити, це природно.Дитина має право на помилку.

*Складіть разом з дитиною розпорядок дня, стежте за його дотриманням. Не пропускайте труднощі, можливі у неї на початковому етапі оволодіння учбовими навиками. Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, намагайтеся впоратися, намагайтеся впоратися з ними на першому році навчання.

*Підтримайте дитину в його бажанні добитися успіху. У кожній роботі обов'язково знайдіть, за що можна його похвалити.

*Пам'ятайте, що похвала і емоційна підтримка ("Молодець!", "Ти так добре впорався!")здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення дитини.

*Якщо щось вас непокоїть в поведінці дитини,його учбових справах,не сормтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.

*Зі вступом до школи в житті вашої дитини з'явиться людина більш авторитетна, ніж ви. Це-вчитель. Поважайте думку дитини про свого педагога

Рекомендації батькам підлітка

Підлітковий вік - це пік активності , перш за все фізичної,час бурхливої перебудови організму, який "диктує" специфічні парадокси підліткової психіки:

*Підліток хоче вирватися з-під піклування дорослих, отримати волю, але при цьому, не знаючи, що з нею робити ;хоче виразити себе, але не знає як.

*Підліток прагне мати своє обличчя, виділитися з " натовпу" але робить це у повному поєднанні зі своїм оточенням, намагаючись бути як усі в компанії, у класі, у дворі.

*Цікаво відразу все і нічого

*Хочеться всього відразу, і, якщо пізніше, то тоді, навіщо все це.

*При всій своїй самовпевненості підліток досить невпевнений у самому собі.

Пам'ятаючи про ці парадокси, батькам у взаємодії з підлітком варто дотримуватись наступних правил:

1. Правила, смуток, заборони, вимоги обов' язково мають бути в житті кожного підлітка. Це особливо корисно пам'ятати батькам, які бажають якомого менше засмучувати дітей та уникати конфліктів із ними. У результаті вони йдуть на поводу у власної дитини.

2. Правил, обмежень, вимог, заборон не має бути дуже багато, і вони мають бути гнучкими. Це правило застерігає від іншої крайності - виховання в дусі "закручування гайок", авторитарного стилю спілкування.

3. Батьківські настанови не повинні вступати в протиріччя з найважливішими потребами дитини у русі, пізнанні, вправності, спілкуванні з однолітками.

4. Правила, смуток, вимоги мають бути узгоджені дорослими між собою. В іншому

5. Тон, яким повідомленно вимогу та заборону, має бути дружнім, роз'яснювальним, а не наказовим.

Поради батькам першокласників

• Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими вона зустрінеться в школі. Поясніть їх необхідність.

• Ваша дитина прийшла в школу, щоб вчитися, у неї може щось не відразу виходити, це природно. Дитина має право на помилку.

• В жодному разі не ставте ваші стосунки з дитиною в залежності від її успішності. Гарні довірливі стосунки і усвідомлення того, що дитина завжди може розраховувати на вашу підтримку, допоможуть налаштуватися на успіх з початку нового навчального дня.

• Батькам необхідне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко проходить, його місце займає втома. Допоможіть дитині зберегти нормальний ритм і не піддавайтеся спокусі зробити їй маленьке послаблення. Часті нарікання на дитину чи порівняння з іншими можуть розвити комплекс неповноцінності. Навпаки, інколи треба похвалити дитину, навіть коли у неї щось не виходить, дати їй невеликий перепочинок і потім повернутися до виконання завдань.

• Складіть разом з дитиною розпорядок дня, стежте за його дотриманням. Не пропускайте труднощі, можливі у неї на початковому етапі оволодіння навчальними навиками. Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, намагайтеся впоратися з ними на першому році навчання.

• Підтримаєте дитину в його бажанні досягти успіху. У кожній роботі обов'язково знайдіть, за що можна його похвалити.

• Пам'ятайте, що похвала і емоційна підтримка («Молодець!», «Ти так добре впорався!») здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення дитини.

• Якщо вас щось непокоїть в поведінці дитини, його навчальних справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.

• Зі вступом до школи в житті вашої дитини з'явиться людина більш авторитетна, ніж ви. Це – вчитель. Поважайте думку дитини про свого педагога.

Поради батькам п’ятикласників

• У ваших дітей проблеми - переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні та терплячі.

• У 5-у класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час підготовки до уроків.

• Забезпечте своїм дітям вдале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.

• Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчити дітей міцно завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства.

• Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Нехай удома вони виразно читають усі тексти, що задані з різних предметів.

• Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах.

• Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.

• Ніколи не поспішайте з висновками ані про дитину, ані про вчителя - прийдіть до школи, поспілкуйтеся з учителем.

• Намагайтесь придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та додаткову літературу.

• Пам'ятайте, клас, де навчається ваша дитина, - ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватись ваша дитина. Це залежить від кожного й від вас теж.

• Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.

• Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.

• Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.

• Умійте ставити себе на місце дитини.

• Пам'ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність - її перший ворог.

Пам'ятка для батьків по вибору професії. Шановні папи і мами!

Вибір професії – важлива і відповідальна справа! Вибираючи професію, потрібно враховувати в першу чергу інтереси дитяти, його схильності, здібності, бажання і тільки потім родинні традиції і інтереси.

1. Дайте своїй дитині право вибору майбутньої професії.

2. Обговорюйте разом з ним можливі «за» і « проти» у вибраній ним професії.

3. Розглядайте вибір майбутньої професії не лише з позиції матеріальної вигоди, але і з позиції морального задоволення.

4. Враховуйте у виборі майбутньої професії особові якості своєї дитини, які необхідні в даній спеціальності.

5. Якщо виникають розбіжності у виборі професії, використовуйте можливість порадитися із специалістамі- консультантами.

6. Не давіть на свою дитину у виборі професії, інакше це може обернутися постійними конфліктами.

7. Підтримуйте дитину, якщо у неї є терпіння і бажання, щоб його мрія збулася.

8. Якщо ваша дитина помилилося у виборі, не звинувачуйте її за це. Помилку можна виправити.

9. Якщо ваша дитина рано захопилося якоюсь професією, дайте їй можливість підтримувати цей інтерес за допомогою літератури, заняття в гуртках і так далі.

10. Пам'ятаєте, що діти переймають традиції відношення до професії своїх батьків.

Поради батькам, які бажають розвивати здібності своїх дітей

1. Не стримуйте розкриття потенційних можливостей психіки.

2. Уникайте однобокості в навчанні та вихованні.

3. Не позбавляйте дитину ігор, забав, казок, створюйте умови для виходу дитячої енергії, рухливості, емоційності.

4. Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, повага до себе і до оточуючих), тому що людина, енергія якої скована загальними потребами, проблемами, найменше спроможна досягти висот самовираження.

5. Залишайте дитину на самоті і дозволяйте їй займатися своїми справами. Пам'ятайте, якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас.

6. Підтримуйте здібності дитини до творчості і співчувайте у випадку невдачі, уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини.

7. Будьте терпимими до ідей, поважайте допитливість, реагуйте на запитання дитини. Навчати потрібно не тому, що може сама дитина, а тому, що вона опанує з допомогою дорослого, показу, підказки.

випадку діти віддають перевагу наполяганню, ниттю, вимаганню.

6. Важливо пам'ятати, що набагато легше запобігти виникнення труднощів, ніж потім долати їх.

Кiлькiсть переглядiв: 2

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.